Du har plats nummer 3 i kön

Jag kan liksom inte låta bli att undra om det är kön med ett ljudande K eller kön som i genus. En halvtimmes väntan senare har nästan fått mig att luta mot det senare alternativet. Men slutligen får jag prata med en kvinna som inte alls verkar se att ordet kön kan uttalas på något annat sätt än med ett ljudande K och jag lugnar ner mig. Det går liksom inte att skälla på sådana människor, hur länge man än har fått vänta i den där kön (kön).

I vilket fall ger mitt samtal utdelning åt det positiva och jag kan numera glatt se fram emot en veckas galenskaper där kön absolut är det sista som prioriteras. Hur man än väljer att uttala ordet. Homo, bi, trans, queer eller varför inte hetero. Välkommen, du har plats 3 i kön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0