Åter till passionen

Att kliva in på ett bibliotek är nästan som ett slags uppvaknande för mig. Det går upp för mig hur mycket jag missar, hur mycket som skulle kunna vara en del av mig och jag vill läsa allt. När jag strosar runt bland hyllorna hittar jag alltid böcker som jag redan läst men som jag av någon anledning finner det värt att läsa om. Egentligen är det dumt att läsa samma böcker igen, jag menar, hur ska jag då hinna läsa alla andra?! Men samtidigt är det underbart att återuppleva en bok som man redan har en kärleksrelation till.

Läsning hör liksom till sommaren tycker jag. Det är då som jag inte är upptagen med kurslitteratur utan kan läsa för mitt eget höga nöjes skull och i min egen takt. Det är lite på grund av detta som jag nu stoltserar med aningens röda axlar. Dagen har nämligen tillbringats i sällskap med Owen Meany ute på gräsmattan. 

En tripp till stadsbiblioteket senare så har jag material till att bränna hela min kropp. Det är bara att börja. Det är ljuvligt att vara ledig en dag som denna! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0