Det är jag som bestämmer över mig själv

Ni vet hur man ibland kan känna sig lite ledsen, nedstämd och ensam utan någon egentlig anledning? Så var det i morse. Men efter en stunds tänkande på detta faktum kom jag till ett vägskäl. Antingen kunde jag fortsätta tänka på det och i såna fall, eftersom jag känner mig själv, bli ännu mer deppig. Eller så kunde jag helt enkelt strunta i det och njuta av den soliga dagen. Det senaste alternativet lät bäst och därför tog jag mig i kragen och traskade ner på stan för att söka lyckan i form av rea. 

Om jag nu var någon annan än mig själv så skulle jag lägga ut en bild eller varför inte flera på det som jag shoppade men nu är jag ju inte någon annan. Så det blir inga bilder. Däremot blir det lite visdom, kom ihåg att det är du som är ansvarig för din egen lycka. Och sen, vem är det egentligen som har sagt att lycka inte kan köpas för pengar?! Det är ett synnerligen falskt påstående om du frågar mig, visst kan man köpa lycka. Visserligen tillfällig och flyktig sådan men det var precis det jag behövde idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0