Rationalitet

Det kanske är åska i luften. Det känns kvavt och jag är omväxlande varm och kall. Det kanske finns bakterier i min kropp. Sådana som framkallar feber och annat otrevligt. Det skulle kunna vara så. Eller så vill jag bara ha något att skylla mitt minst sagt märkliga beteende på.

Gång på gång får jag kväva min lust att kasta boken jag läser rakt in i väggen. En bok som jag tycker är bra, som jag njuter av att läsa. Den har inte gjort mig något. Ändå är det oundvikligt att den i alla fall en gång far med ryggen före in i tapeterna. Dessutom har vi den där tröskeln som jag lyckades slå i min tå i. Det är en i det närmaste obefintlig tröskel men ändå, på något vis var den i vägen. Den tröskeln blir nog aldrig mer sig lik efter alla de svordomar och förbannelser som den fick utstå.

Jag är normalt sansad och behärskad. Det kanske är åska i luften? Eller varför inte bakterier i mitt blod? Någon rimlig förklaring måste det finnas. Det bara måste det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0